LOGI Z I BEZ NOTLAUFU - proszę o analizę

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • vil
    Classic
    • 2010
    • 9

    LOGI Z I BEZ NOTLAUFU - proszę o analizę

    Witam, poszedł cylinderek tył lewy i wyciekł płyn, po wymianie cylinderka i płynu hamulcowego oraz odpowietrzeniu nastąpił brak ABS-u. Błędy wykasowałem. Proszę o porady co mogło się stać, czy może być przyczyną niedokładne odpowietrzenie hamulców?
  • zbigniew147
    Rider
    • 2008
    • 482

    #2
    LOGI Z I BEZ NOTLAUFU - proszę o analizę

    Czołem brygada!

    Proszę o analizę.

    Przez ostatnie 3 tygodnie zdażyło się kilka razy że autko wskoczyło w tryb awaryjny.
    Poniżej przedstawiam dwa logi na trzecim biegu. Ten sam odcinek drogi, takie same warunki.
    Przy pierwszym auto weszło w stan awaryjny na żółtym polu.
    Wyłączyłem i włączym silnik i ustawiłem się w tym samym miejscu i przeprowadziłęm drugą prubę. Notlafu nie było.

    Poproszę mądrzejszych odemnie o komentarz:

    przebieg 175 kkm, przepływomierz nie wymieniany, N75 wymieniony rok temu, turbo w ostatnich 12 miechach (15kkm) 2xregenerowane.
    Załączone pliki

    Komentarz

    • Ziomal
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 5841
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #3
      zbigniew147, sprawdzałes czy sztanga chodzi ?
      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

      Jest O1 1.6 BFQ

      Komentarz

      • zbigniew147
        Rider
        • 2008
        • 482

        #4
        niesprawdzałem, w tygodniu jade do mechanika na kanał i najprawdopodobnie edzie wyjmować turbinę, wtedy będe wiedział dokłądnie co z kierownicami

        Komentarz

        • Ziomal
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 5841
          • Octavia I (1U2)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Zamieszczone przez zbigniew147
          niesprawdzałem, w tygodniu jade do mechanika na kanał i najprawdopodobnie edzie wyjmować turbinę, wtedy będe wiedział dokłądnie co z kierownicami
          Przeciez bez wyjmowania można sprawdzic czy sztanga chodzi :roll:
          Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

          Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

          Jest O1 1.6 BFQ

          Komentarz

          • zbigniew147
            Rider
            • 2008
            • 482

            #6
            niesięgam, mam zakrukie rączki

            a co sądzisz o przepływce? cos tu widać - bo ja logów zbytnio czytać nie potrafie

            Komentarz

            • Ziomal
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 5841
              • Octavia I (1U2)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Zamieszczone przez zbigniew147
              niesięgam, mam zakrukie rączki
              :szeroki_usmiech

              To niech mechanik najpierw sprawdzi sztangę a pozniej ją wyjmuje
              Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

              Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

              Jest O1 1.6 BFQ

              Komentarz

              • marekzu
                L&K
                • 2007
                • 1412
                • Superb II combi (3V5)

                #8
                a tak na marginesie - zdjales noge z gazu jak zlapales notlauf????

                Komentarz

                • pajczaki
                  Rider
                  • 2007
                  • 316

                  #9
                  a jak sprawdzic sztange?
                  taka tam octavka kombi 1.8T 250 km.. byla... Corsa B V6 225 km.. jest... ale jeszcze wciąż w fazie ogarniania - teraz w fazie generalnego remontu..
                  sponsored by HydroTransfer hydrografika Warszawa www.hydrotransfer.pl

                  Komentarz

                  • zbigniew147
                    Rider
                    • 2008
                    • 482

                    #10
                    Zamieszczone przez marekzu
                    a tak na marginesie - zdjales noge z gazu jak zlapales notlauf????
                    prawie automatycznie zdjołem nogę z gazu, jak poczułem że nieciągnie i zapaliła się kontrolka CHECK ENGINE - nie wiem czy 1sekunda minełą.

                    a widze że odstępu czasu przy pomiarach to 1,2 sek

                    Komentarz

                    • marekzu
                      L&K
                      • 2007
                      • 1412
                      • Superb II combi (3V5)

                      #11
                      Zamieszczone przez zbigniew147
                      niesięgam, mam zakrukie rączki
                      kawalek wygietego preta i juz sie siega

                      Komentarz

                      • kazik4x4
                        RS
                        • 2008
                        • 2728

                        #12
                        Zamieszczone przez pajczaki
                        a jak sprawdzic sztange?

                        Dokadnie, jak sprawdzić to w ATD np??? Bardzo mnie interesuje ta tematyka!

                        Komentarz

                        • marekzu
                          L&K
                          • 2007
                          • 1412
                          • Superb II combi (3V5)

                          #13
                          bardzo prosto - zlokalizowac sprezarke , kawalek preta wygietego na koncu , zdjeta pokrywa silnika i latarka - sztanga zlaczona z mieszkiem podcicnienia - nie da sie nie znalesc - pretem ponaciskac na ramie kierownic - jesli jest ruch okolo 1,5 cm w dol - jest jeszcze OK - oczywiscie silnik wylaczony musi byc

                          Komentarz

                          • zbigniew147
                            Rider
                            • 2008
                            • 482

                            #14
                            Zamieszczone przez Ziomal
                            sprawdzałes czy sztanga chodzi ?
                            Przezwyciężyłem swoje lenistwo i sprawdziłem co i jak.
                            A więc silnik miał około 40 st. C i sztanga chodziła ciężko -tzn naciskałem kciukiem i cholernie bolało. Przejechałem się po okolicy, przyokazji wyłapałem koleinego Notlaufa i CHECK ENGINE - 17965.
                            Po powrocie sprawdziłęm jeszcze raz i odniosłem wrażenie że sztanga chodziła lżej.

                            skok około 1cm. Gdy silnik był chłodny to sztanga nie chiała wrucić do pierwotnego położenia - brakowało może 2 mm. Przy rozgrzanym motorze wracała bez pomocy - samoczynnie do początkowego położenia.

                            No a czy znajdzie sie wśród nas ktoś kot rozszyfruje mi moje LOGI?

                            Komentarz

                            • marekzu
                              L&K
                              • 2007
                              • 1412
                              • Superb II combi (3V5)

                              #15
                              tak mnie cos naszlo - a moze podczas tej "regeneracji" zle ustawili dlugosc ciegna mieszek-kierownice i stad takie cisnienie pokazuje

                              Komentarz

                              • zbigniew147
                                Rider
                                • 2008
                                • 482

                                #16
                                nie mam zielonego pojęcia, byc może... mam nadzieje że w piątek zostanę oświecony.
                                odbiorę auto i napewno zrelacjonuje

                                [ Dodano: Pią 20 Mar, 09 18:29 ]
                                Odebrałem dziś auto od mechanika. Turbine wyjoł, rozkręcił i zastał w skrajnym położeniu kirownicy zgromadzony nagar, dlatego czasami przy wysokich obrotach kierownice się zacinały. Wszystko przeczyścił, skręcił, zamontował i skasował 500pln.

                                Mam do pracy 6 km przez centrum miasta. Jedynka, dwujka, stop. Jedynka dwujka, stop. Jedynka, dwujka, trójka, stop i tak przez całą drogę do i z pracy - więc rady mechanika są dwie:

                                1.
                                a) raz na tydzień lub dwa tygodnie wylecieć na szybką drogę i odgarować motor i turbine
                                b) co drugie lub trzecie tankowanie wlać jakiś specyfik do paliwa - zimą nawet radzi raz na 2 tankowania wlać 5ltr benzyny na zbiornik

                                2).
                                Sprzedać diesela kupić benzynę

                                Tera octa śmiga jak śmigać powinna.

                                Komentarz

                                • Ziomal
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 5841
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                  #17
                                  Najlepiej i najbezpieczniej będzie jak zaczniesz stosowac metode nr 1 podpunkt a
                                  Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                  Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                  Jest O1 1.6 BFQ

                                  Komentarz

                                  • zbigniew147
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 482

                                    #18
                                    dożucam jeszcze nowego loga świeżo po czyszczeniu turbo. Na uwagę zasługuje porównanie wielkości ciśnień w grupie 11 - żądanego i otrzymanego.

                                    Dodatkowo sprawdziłem jak chodzi sztanga - ciężko ale płynnie bez żadnych skoków i wraca do pierwotnego stanu bez problemu - poprostu czysto w srodku
                                    Załączone pliki

                                    Komentarz

                                    • marekzu
                                      L&K
                                      • 2007
                                      • 1412
                                      • Superb II combi (3V5)

                                      #19
                                      no to mnie zastanawia jedno - skoro w ciagu ostatnich 15kkm 2 x to bylo rozbierane i "regenerowane" to cos mi tu nie pasi po prostu - ile km przejechales od poprzedniej wizyty u mechanika?? I był to ten sam pacjent??

                                      Komentarz

                                      • Ziomal
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 5841
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                        #20
                                        marekzu, też byłem ździwiony i myślę , że ktos po prostu rozruszał sztangę i nie wyjmował turbo , a teraz ktoś kumaty je rozebrał i cały nagar wyczyścił :roll:
                                        Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                        Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                        Jest O1 1.6 BFQ

                                        Komentarz

                                        • zbigniew147
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 482

                                          #21
                                          od grudnia zrobiłęm około 4 może 5 kkm. Poprzedni mechanik wyjoł turbo i wysłał do Bydgoszczy na reklamacje - co tam zrobili nie wiem, niewidziałem, jednego jestem pewien że byłą napewno wyjęta i wysłąna.

                                          Komentarz

                                          Pracuję...